Jumaat, 30 Disember 2011

Beast The Best!!!


Selepas Suju, 2PM, 4Minutes, Beast tidak kurang hebat dan popularnya di Malaysia. Banyak lagu-lagu mereka yang menjadi siulan peminat-peminat k-pop... seperti aku.. hehehe


Boy band Beast sebenarnya mempunyai 6 orang ahli dan mereka berasal semestinya dari Korea Selatan. Mereka juga telah ditubuhkan oleh Cube Entertaiment sejak tahun 2009. Ahli-ahlinya ialah Doo Joon Yoon(윤두준) , Jang Hyun Seung(장현승), Yong Jun Hyung(용준형), Yang Yo Seob(양요섭), Lee Gi Kwang(이기광) dan Dong Woon(손동운 ).


Beast telah mengeluarkan album panjang korea, empat album mini dan salah satu album penuh versi Jepun. Beast telah tampil pada Oktober 2009 dengan album mini mereka iaitu Beast is the B2ST. Selain itu, mereka juga telah mengeluarkan sebuah full album pertama mereka iaitu Faction and Fact dan mereka memenangi The First Triple Crown on M.net M. Debut tunggal mereka di Jepun juga mendapat sambutan hangat pada tahun yang sama.


Sebelum kesemua ahli kumpulan Beast ini dikumpulkan mereka telah mencuba nasib untuk memasuki kumpulan-kumpulan lain, tetapi mereka telah disingkirkan.. Contohnya, Doo Joon dan Hyun Seung telah disingkirkan atau digugurkan ketika membuat debuting oleh kumpulan Big Bang dan Gi-Kwang telah memulakan kerjayanya sebagai artis solo. Beast juga telah memenangi anugerah Bonsang di Anugerah Muzik Seoul pada tahun 2010 dan seterusnya memenangi Artist of the Year (Deasang) di aungerah Muzik Melon pada tahun ini(2011).


Pada Oktober 2009, Beast telah membuat penampilan yang pertama di MTV GongGae dan membuat persembahan sulung mereka di Bank Muzik KBS dengan debut tunggal mereka iaitu Bad Girl.




Biodata dan Picture Beast!!!

Real Name: Yoon Doo Joon
Stage Name: Doo Joon
Date of Birth: 4 July 1989
Place of Birth: Seoul, South Korea
Education: Dongshin University
Position: Leader, Rapper, Vocal

Real Name: Jang Hyun Seung
Stage Name: HyunSeung
Date of Birth: 3 Sept 1989
Place of Birth: Seoul, South Korea
Position: Lead Vocal, dancer

Real Name: Yong Jae Soon
Stage Name: Jun Hyung
Date of Birth: 19 Dec 1989
Place of Birth: Seoul, South Korea
Position; Lead Rapper, Vocal

Real Name: Yang Yo Seob
Stage Name: Yo Seob
Date of Birth: 5 Jan 1990
Place of Birth: Seoul, South Korea
Position: Main Vocal
Education: University of East Broadcasting Arts


Real Name: Lee Gi Kwang
Stage Name: Gi Kwang
Date of Birth: 30 March 1990
Place of Birth: Seoul, South Korea
Position: Lead Vocal

Real Name: Son Dong Woon
Stage Name: Dong Woon
Date of Birth: 6 June 1991
Place of Birth: Seoul, South Korea
Position: Vocal, Rapper
Education: High School Hanyoung, Konkuk University

Tiada ulasan:

Catat Ulasan