Jumaat, 30 Disember 2011

Dream High

Assalamulaikum..... semua peminat k-pop mesti tahu kan tentang drama dream high.. Mestilah kan, sebab semua pelakonnya terdiri daripada penyanyi-penyanyi k-pop yang sedang hangat di pasaran,,hehe, aku pun tidak ketinggalan..Drama ini sebenarnya berkisarkan tentang sekumpulan remaja yang bercita-cita untuk menjadi penyanyi.. Mereka terdiri daripada Wooyoung dan Teacyeon (2PM), Suzy Bee(Miss A), Eun Jang(T-Ara) dan si gadis genit IU..Mereka semua membawa watak dan perwatakan yang berbeza dengan diri mereka yang sebenarnya.. Mereka juga berusaha untuk masuk ke sekolah musikal iaitu "Kirin Art High School", kerana sekolah itu bukan sahaja popular malah untuk masuk dan menjadi pelajarnya juga amat susah..

Serba sedikit tentang watak dan perwatakan pelakon Dream High..

Kim Soo Hyun_Song Sam Dong




Sam Dong ( dilakonkan oleh Kim Soo Hyun ) adalah seorang budak kampung yang lurus bendul yang mempunyai bakat terpendam dan tinggal bersama ibunya. Sejak kecil Sam Dong mempunyai keinginan untuk memiliki kebun pertanian sendiri. Namun keinginan itu hilang ketika dia bertemu seorang gadis dari seoul yang bernama Hye Mi ( dilakonkan oleh Suzy Miss A ) yang membuatnya jatuh cinta. Sam Dong rela melakukan apa pun untuk gadis yang di cintainya itu. Kemudian Sam Dong pun mengikut gadis itu ke sebuah sekolah seni dan akhirnya dia menemukan bakat terpendamnya dalam bidang muzik dan memulakan menjalanan kehidupan barunya untuk menjadi seorang bintang.


Suzy [ Miss A ]
 Go Hye Mi



Hye Mi adalah seorang gadis yang sempurna dan mempunyai impian untuk menjadi ‘2nd Sumi Jo‘. Sayangnya, ia tidak mampu untuk mencapai keinginannya kerana kebankrapan ayahnya dan dia pun menghentikan latihan vokalnya dan memutuskan mengikuti audition untuk menjadi penyanyi pop di sekolah seni Kirin . Situasi ini sangat merungsingkan fikirannya tentang potensinya untuk menjadi seorang penyanyi.
           Ketika bertemu dengan Sam Dong , Hye Mi tidak menyukainya karena penampilannya yang seperti pengangur. Kemudian Hye Mi dengan baik hati mengajaknya pergi ke sebuah salon untuk memotong rambutnya yang panjang dan menukar penampilannya. Setelah menukar penampilannya, barulah Hye Mi sedar bahwa dia menyukai Sam Dong.


Wooyoung (2PM)
Jason





Dalam drama ini Wooyoung belakon sebagai Jason berusia 17 tahun yang kembali ke korea setelah lama tinggal di Amerika dan tiba-tiba masuk ke Sekolah Seni Kirin. Dia sangat berbakat dalam bidang yanyian dan tarian, namun jason tidak memiliki kebolehan untuk bersaing dengan orang lain. Dia hanya menikmati apa yang miliki.


Teacyeon {2PM}
Jin Guk





Taecyeon belakon sebagai Jin Guk yang merupakan seorang  pemuda yang pernah mendapat tamparan yang kuat dalam kehidupannya dan dia tidak pernah merasa yang tamparan itu akan sembuh. Dia ditinggalkan di rumah anak yatim ketika dia masih bayi lagi kerana ibunya tidak sanggup menjadi ibu tunggal dan menjaganya. Tidak lama setelah  dia ditinggalkan di rumah anak yatim, akhirnya dia dijaga oleh datuknya iaitu Hyun Mujin, seorang ahli perniagaan yang terkenal. Jin Guk merasa tidak selesa tinggal di rumah datuknya, lalu dia meninggalkan rumah. Dia menari bersama rakan-rakannya di jalanan dan akhirnya mengikuti audition di Sekolah Seni Kirin




Ham Eun Jung [ T-ara ]  Yoon Baek Hee










Eun Jung belakon sebagai Baek Hee yang menjadi sahabat baik Hye Mi. Dia bercita - cita ingin tinggi dalam setiap persaingan. Baek Hee juga menjadi musuh, Hye Mi kerana pada mulanya hanya Beak Hee saja yang terpilih untuk masuk ke sekolah Seni Kirin. Dan disebabkan itu juga, Hye Mi telah memutuskan persahabatannya dengan Baek Hee


IU_Pil Sook




Si genit ini mempunyai suara yang sangat lunak dan memukau sesiapa saja yang mendengarnya. Pintar bermain gitar dan boleh mengubah lagu atau. Demi Jason dia sanggu diet dan akhirnya dia jadi kurus. Tapi setelah kurus dia menghindari Jason. Kerana ketika itu dia menyedari bahwa dia berubah demi Jason, dan dia merasa alasan itu sangat tidak masuk akal. Dia selalu bawa anak patungnya kemana-mana sahaja. Dan, dia sering meletakkan gula-gula di pintu loker Josan.



Antara Picture Dream High!!!!















SarAnGhEyO!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan